Home Försäljningsvillkor Köp och Leveransvillkor
Köp och Leveransvillkor Skriv ut E-postadress

KÖP OCH LEVERANSVILLKOR

Följande villkor gäller för dig som kund när du handlar hos oss. I samband med att du gör en beställning accepterar du dessa villkor.
Draupnir Streckkodpartner AB nämns nedan som Företaget. Villkor gäller från 2018-05-25 (ersätter villkor från 2015-05-20)
Företaget reserverar sig för eventuella feltryck på vår hemsida eller i andra publikationer utgivna av oss.

 
 1. Kunder  2. Priser  3. Garanti  4. Rabatter
 5. Leveranssätt / Frakt  6. Order  7. Utvärderingsorder  8. Restorder
 9. Betalning  10. Sekretess  11. Cookies  12. Nyhetsbrev / SMS
 13. Returhantering  14. Företagsuppgifter    


1. Kunder
Företaget säljer till andra företag, inte till privatpersoner. Våra kunder är återförsäljare eller slutkund. Vi har ingen ambition att konkurrera med våra återförsäljare. Återförsäljare är trygga i sin roll, för de tillför oftast ett extra värde för slutkunden. Vi rekommenderar ofta slutkund att ta kontakt med en återförsäljare du känner dig trygg med i din närhet.
Vi stöder återförsäljaren så slutkund har full support, även via en direktkontakt med slutkund.
För försäljning och leverans till kund i Danmark sker det enklast via Draupnir A/S. Ni kan ha den kontakten via oss eller direkt med Danmark.

2. Priser
Samtliga priser är exklusive moms och frakt, fritt vårt lager. Priser kan ändras, på grund av att marknaden kan ändras med kort varsel. För dagsaktuella priser, se alltid vår hemsida http://www.streckkodpartner.se/ eller draupnirshoppen.

3. Garanti
Företaget lämnar 12 månaders garanti på sitt ordinarie produktsortiment där så är tillämpligt.
Vissa produkter har även längre garantitider 2 eller 5 år samt egen kundtjänst för support och reklamation. Garantitiden räknas från leveransdatum.

4. Rabatter
Företaget tillämpar en öppen prissättning där mängdrabatter ges i form av fasta trappsteg, s.k. stafflingar, angivna i vår webshop. Ta kontakt med oss för villkor om storkundsrabatt eller ÅF-rabatt.

5. Leveranssätt / Frakt
Vi skickar normalt paket via DHL, Företagspaket eller som post vid mindre sändning.
Fraktpris inrikes paket 120kr, eller brev för mindre varor 45kr. Faran för gods är avsändaren, dock vid brev övergår faran till kund när brev överlämnats till posten. Klicka på Din kundvagn/Kassa i webshoppen för fraktsätt och pris.
Paket inom Norden och Baltikum är beroende på vikt, volymvikt och destination. Paket till Norge och Åland tillkommer tullhantering 20 EURO.
Kontakta oss för priser och transportsätt för frakt inom Norden, Baltikum, Europa eller Worldwide.

6. Order
Order sker via webshop på hemsidan eller kontakt med oss. 
Vid leveranser med postförskott tillkommer alltid en extra avgift om 105 kr utöver fraktkostnad.
Vid ordrar under 500 kr tillkommer en expeditionsavgift på 50 kr.

7. Utvärderingsorder
Gäller ordern en utvärdering eller test ska det uppges vid ordern så vi kan hantera det på ett enkelt sätt.
Varuvärden upp till 15000 kr i ordinarie sortimentet kan utvärderas upp till 14 dagar. Önskade varor kan behållas mot betalning av fakturan, eller returneras. Vid retur ska emballaget till produkten och dess innehåll vara i försäljningsbart skick. Vid förstörd eller sönderbruten förpackning debiteras 500 kr.
Vid retur av varor som är förbetalda, t.ex med kreditkort, återbetalas högst 95% av varuvärdet, för att täcka våra administrativa kostnader.

8. Restorder
Vi informerar er före leverans av order om något blir restnoterat, så Ni kan ta ställning till att förändra ordern.

9. Betalning
För kreditgodkända kunder mot faktura, i övrigt kontant via kontokort eller postförskott.
Från och med 1 juni 2017 går vår fakturering och hantering genom Resurs Bank AB och betalning ska endast ske till deras bankgiro och med OCR-nummer.
Fakturan kan levereras som efaktura, pdf-format eller som pappersfaktura via post.

10. Sekretess, säkerhet & personuppgifter
Företaget kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part utan ett medgivande från er.
När du begär information, offert eller lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer så uppfattar vi det som att vi har en affärskontakt. I samband därmed eller vid din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post/kalender/telefon/sms samt kontaktuppgifter i chatt och konferensprogram, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.  Vi följer GDPR, se mer information här. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort eller begära utdrag vad vi lagrat. Kontakta oss i så fall via e-post:  Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen

11. Cookies
En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

12. Nyhetsbrev / SMS
Kontaktuppgifter kan även användas för att vi ska kunna hålla en personlig dialog med er som kund via e-postutskick och sms för produkt eller leveransuppdateringar mm. Vi skickar det maximalt 1-4 gånger per år. Det kan enkelt avbeställas genom länk i e-posten eller svara på sms'et.

13. Returhantering
Kontakta ALLTID oss före en retur. Det problem som uppstått kanske kan lösas på annat sätt. Var beredd att uppge vårt artikelnummer, beskrivning av felet på produkten samt vårt fakturanummer.

Retur av defekt produkt sker på Er bekostnad och ansvar till Företaget eller plats vi anvisat medans den utbytta eller reparerade produkten sänds till Er på Företagets bekostnad. Om produkten visat sig vara defekt vid leverans och detta anmäls inom 5 arbetsdagar från och med fakturadatum så står Företaget även för fraktkostnaden till oss. Kan snabbt utbyte inte ske från vår sida förbehåller sig Företaget rätten att utfärda kreditnota.

Reklamerade produkter testas av oss vid ankomst. Var därför noga med korrekt felbeskrivning. Produkter som vid test visar sig vara utan fel returneras på Er bekostnad och Ni debiteras även en testavgift på 250 kr.
Produkter som av Er förfrågats om att krediteras kommer att krediteras till dagspris såvida inte produkten av Er köpts in till kampanjpris, då gäller det pris som är lägst.
Felbeställningar och felleveranser skall reklameras inom 10 arbetsdagar från fakturadatum.
Felbeställda produkter returneras på Er bekostnad. Felbeställda produkter som är specialbeställda till Er godkänns inte för retur.
Transportskador reklameras till transportören.

Vissa fabrikanter har egen support och returhantering både mot Er och mot slutkund. Dessa fabrikanter ger ofta även längre garantitider på sina produkter. I dessa produkters pris ligger denna service inbakad, och därför skall support och returer ovillkorligen skjutas dit. De produkter som detta berör har information om detta med i sina förpackningar.

14. Företagsuppgifter
Draupnir Streckkodpartner AB
Adress: Svetsarvägen 6, 18775 TÄBY
Tel: 08-510 145 80
Fax: 08-510 126 28
Bankgiro: 5971-5268
Bankgiro för fakturabetalning: 243-9263 (Resurs Bank AB) och med OCR-nummer, eller den uppgift som anges på fakturan.
Org.Nr: 556729-0332

 

Senast uppdaterad 2018-05-29 11:16